Gas op. Natuurlijk niets aan de hand. Hup naar de kassa van het energiekantoor en ‘s middags een nieuwe fles in huis, toch?
Eh, dat gaat hier niet helemaal op. Naar de kassa gaat nog wel, maar de rest………
“Goedemorgen meneer, twee gasflessen graag.”
“Oke, dat is dan ….. SRD.” Ik geef het geld, hij mij de bon. Een paar seconden later…..
“Mevrouw, uw kaartnummer komt niet overeen met de naam van de eigenaar van het huis. U zult een nieuw nummer moeten aanvragen en dat duurt een aantal werkdagen. Daarna kunt u pas uw bestelling doorgeven en zult u moeten wachten op de dag dat uw wijk aan te beurt is.”
“Kan ik een reservefles bestellen om te voorkomen dat ik een andere keer een week zonder gas zit?”
“Mevrouw, heeft u maar 1 fles staan? In onze computer staat dat er twee aanwezig moeten zijn. Een fles bestellen zonder een lege in de leveren kan niet. Dan zult u een speciaal formulier……….” ‘t Ligt op het puntje van m’n tong om te zeggen: “Laat maar” of “Zoek het uit”. Wachten, wachten, wachten duurt zo lang.
“Gaat u maar even daar zitten. Dan wacht u op mijn collega die de zaak verder zal afhandelen.
Het voelt zo oneerlijk. Kaartnummer komt niet overeen, er horen twee flessen aanwezig te zijn, terwijl er maar 1 te vinden is, de bestelling moet worden geannuleerd en ik vermoed dat we zo’n 1,5 week zonder gas zitten. Hoe gaan we dan eten?